Direktlänk till inlägg 21 januari 2013

Måndag igen

Av Ia Hornesjö - 21 januari 2013 07:40

I morse hörde jag matte säga när hon höll på med mina ungar att hon tyckte att tiden gick för fort, jag fattar inte vad hon menar, jag tycker att tiden står helt stilla.

I går var det i alla fall toppenväder och vi fick vara ute en hel del och mina ungar är så glada när de får vara ute men de gillar inte att ha sina täcken på sig, tycker nog inte att de kan röra sig på rätt sätt och då sätter de sig ner i stället och låter som fiskmåsar.      

Vår snälla och omtänksamma kompis Opus är så duktig med mina valpar, men jag håller ändå ett öga på honom hela tiden och jag gillar inte när de försöker hitta hans tuttar, men matte säger till mig att det är helt okej och att Opus gillar att vara barnvakt.

På eftermiddagen kom vår mormor och morfar hit, de har ju inte sett mina småttingar sen de var nästan nyfödda, mormor tyckte att de var så fina och det är de ju också. När de hade åkt hem så satte sig matte lite vid datorn och sen fick hon för sig att hon innan middagen ville fotografera igen. Ja ja denna matte, hur hon håller på med dessa bilder, men hon säger att det är hennes hobby och hon gillar att fotografera både djur och människor, så det är väl lika bra att hon får hålla på. Så nu får ni hålla till godo med att få se lite mer valpbilder.

         

Sen blev det en massa spring och lek i köket innan det var dags för mina småttingar att krypa ner i bädden för att sova.

I morse sov de till 06.10, tydligen är det en tid som passar dem bra att vakna vid för detta har de nu gjort i en massa dagar. Sen fick de mat och så lekte de i så där en 45 minuter innan de skulle tillbaka till sin hage. Men innan så tog matte upp en och en på trimbordet, de fick sina klor klippta och så borstade matte igenom deras pälsar, detta gör hon för att de ska bli lika duktiga som vi stora att stå på trimbordet. Sen tog det inte lång tid förrän alla sov så gott.

Nellie


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Hornesjö - 16 mars 2013 19:18

Ja denna dag har gått i ett som matte säger. Mina ungar vaknade vid halv sex i morse och ville ut, jag ville ju också ut men eftersom jag och alla min tjejkompisar löper så fick vi vänta tills killarna hade slússar in i ett rum innan vi fick gå ut. ...

Av Ia Hornesjö - 14 mars 2013 06:28

I morse vaknade de stora killarna där nere vid 5.30, klart att mina småttingar också vaknar då och de vet ju att de direkt ska få gå ut och kissa tillsammans med de stora pojkarna. Det är ju tur som matte säger att vi bor som vi gör när det finns b...

Av Ia Hornesjö - 13 mars 2013 07:02

I går fick vi besök av en tjej från Ingarö, hon hade sett mina ungar på mattes hemsida och hon tyckte att Viktor var så söt, ja han är verkligen god min lilla kille, en riktig pussig och gosig valp, som sällan bits utan bara slickar och pussar på den...

Av Ia Hornesjö - 7 mars 2013 11:43

Nu har jag inte varit här och skrivit på över en veckan, men vi har inte legat på latsidan för det. Matte och husse har haft med sig mina ungar på alla möjliga aktivter.. den största för dem var nog när de fick vara med på valpleken nere på år klubb,...

Av Ia Hornesjö - 27 februari 2013 19:15

I morse så var det husse som vaknade först, klockan var bara 5.45 och det var alldelses tyst i huset, även matt vaknade och tittade på husse och sa "låt nu hundarna få vakna innan du går ner", men icke sa nicke, hade husse vaknat så ville han ner i a...

Presentation


Här kommer ni att få följa vår resa från parning tills alla valpar har hittat sina egna hem.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8 9 10
11
12 13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards