Alla inlägg den 8 januari 2013

Av Ia Hornesjö - 8 januari 2013 09:09

Varje morgon är sig lik, man vaknar av hammare och spik, så skrev en i vår gästbok på Öland, det var nog riktigt för husse håller ju i gång från morgon till kväll med att snickra mm när vi är på Öland. Samma här kan jag väl säga fast nu handlar det om oss hundar.

I går kväll hade alla mina småttingar som vanligt den där mysstunden med matte och husse framför TV, det gäller då att alla får lika mycket gos, så matte gosar först och så lämnar hon över valpen till husse, sedan tar hon en ny och så går det varvet runt, det brukar ta så där en timme innan alla har fått sitt. Sen brukar de somna lite innan de får sitt sista kvällsmål vid 22-tiden.

Matte har nu tagit fram den riktiga matbaren till mina ungar så att de får varsin skål att äta ur, men det är nog lite si och så med detta, för kompisens mat kanske är godare. Det blir i alla fall mycket slaskigt på golvet medan de äter, bordsskicket är ju inte det bästa och blir man bajs eller kissnödig så ska man ju göra sina behov på tidningen och då kan ju inte de hjälpa att matte har ställt matbaren där.

 

När de är nästan färdiga så får ju jag alltid hoppa in och städa efter dem och då passar ungarna på att ta sig lite efterrätt ur mina tuttar.

   

Sen tar det inte alls lång tid innan de alla kryper in i sin mysiga hundkoja och somnar..  Inatt sov de hela natten, matte säger i alla fall att hon inte har hört ett endaste pip från dem, själv har jag legat på soffan och haft det skönt, så jag har ingen aning om hur mina ungar har sovit.  Men de var i alla fall jättehungriga när klockan var 6.30 så då satt matte ner matbaren till dem igen och det tog inte många minuter innan de hade ätit upp allt.

Men som vanligt fick jag gå in och städa och det gör jag ju så gärna, för mat det är nog det bästa jag vet.

Ja det är ungerfär så här en dag ser ut, man börjar med mat och städning och slutar med det samma.  Matte var lite besviken i morse att det hade kommit så himla mycket snö, hon hade ju tänkt att mina ungar snart ska få smaka på utelivet, ja ja, tro nu inte att de kommer att få vara ute någon längre tid utan det är nästan bara att de sätts ner på marken, får röra sig lite och så får de gå in igen, matte brukar när det gäller första gången ta en och en och så kommer säkert kameran fram också, men om det blir en sån här dag är nog ganska så osäkert.

Ha det bra i snövädret så hörs vi snart igen.

Nellie.

Presentation


Här kommer ni att få följa vår resa från parning tills alla valpar har hittat sina egna hem.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8 9 10
11
12 13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards