Alla inlägg den 16 januari 2013

Av Ia Hornesjö - 16 januari 2013 13:50

Ni får ursäkta matte att hon kommer tillbaka redan idag, men hon är som hon är och hon gillar när bilderna får tala och hon säger att mina valpars nya hussar och mattar bara blir glada av att se bilder på sina småttingar.

Så idag var det ju första gången som de fick vara ute tillsammans med alla oss hundar, matte sa att vädret var perfekt, lagom kallt och så kunde då mina ungar få vara ute utan sina täcken och få röra sig lite och det lovar jag att de gjorde, de jagade efter alla mina kompisar och den som var mest intressant var vår gammelman Opus. Nemo tycker ju att valpar är rätt så läskiga så han håller avstånd, men så ibland kan han inte låta bli och visa dem att han är deras morbror och att han gillar dem. Mina ungar gillade också att stoppa huvudet i snön, det var så söta när de såg ut som små snötroll. Men nu får bilderna tala för sig själva som matte säger.

 

Först måste man ju få kolla av läget, tyckte mina kompisar.

 

Det var ju massor som skulle kollas på, både för mina ungar och mina kompisar.

 

Min syrra Olga hon är ju så barnslig, hon måste hela tiden springa runt med en leksak i mun och så tror hon att hon ska lära mina ungar att det är hennes,  så hon kan gott stå där och ropa, mina ungar har annat att göra.

   

Den bästa att hjälpa mig att bara barnvakt idag var i alla fall Opus.

 

Men bara för att han var barnvakten idag så måste han ju berätta för mina ungar att han inte har några tuttar med mjölk i, men han den token, han bara stod där och lät dem leta.

Nej nu ska jag ta lite vila, för just nu sovar alla mina ungar.

Nellie

  


Av Ia Hornesjö - 16 januari 2013 07:22

Matte hon vaknar som vanligt tidigt, men mina ungar har kommit in i en rätt morgonrytm och vaknar strax efter 06.00, så matte har bestämt sig för att invänta den första lilla signalen innan hon går ner. I morse hann de bara säga "pip" så var matte nere i köket. Det är ju lite att göra efter en natt, det vet väl alla som har haft valpar i huset.

Matte börjar alltid med att ta ut de glada valparna på golvet, där blir det direkt bus och mattes fötter är ju jättekul att bita i. Sen medan hon städar i hagen, alla bajshögar som ligger på tidningarna ska bort och sedan när golvet är rent från tidningar och annat så blir det ajaxtvättat så att det luktar gott. Under den tiden är det min sak att ta hand om mina ungar tycker matte och det har jag ju inte något emot, jag till och med låter de få snutta på mina tuttar, men aj aj aj vad det gör ont, de biter sig fast med sina vassa tänder, men jag är duktig säger matte som bara står där och låter de suga, fast det syns att jag lider.

Sen  blir det bus, allt ska bitas i, lilla Viola är värst, finns det inte saker att bita i så tar man ju gärna sin kompis eller mamma. Matte säger att det nu bara blir roligare och roligare för var dag att möta deras blicka på morgonen, alla är så glada och deras små svansar snurrar som propeller.


              

  Men de är ju fortfarande små och efter den vilda leken så är det lätt att somna om. Då brukar matte ställa en en skål med filmjölk till dem så att det får något i magen tills den riktiga frukosten blir serverad.

Ha en bra dag i snön, det tänker jag ha.'

Nellie



Presentation


Här kommer ni att få följa vår resa från parning tills alla valpar har hittat sina egna hem.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8 9 10
11
12 13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards