Alla inlägg den 24 januari 2013

Av Ia Hornesjö - 24 januari 2013 08:59

Ja det är min matte jag pratar om. Igår var det en jättebra dag, vi kunde vara ute på eftermiddagen  när solen sken och det var lite varmare på marken, men mina ungar tycker att det är skönare inomhus, så det blev en kort stund för dem ute, inne slipper de ha sina kläder på sig och så är det varmt och skönt på golven.  De fick vara i trimrummet och leka, det gillar de verkligen, det finns ju så mycket grejer där som de kan bita i, matte är väl inte så förtjust i att de biter i allt de hittar, men okej som hon säger, det hör valpar till och det går oftast över.

Efter middagen så vill ju matte alltid koppla av en halvtimme med att se sitt älsklingsprogram Glaumor och då får jag själv sköta om mina ungar där på köksgolvet.

När matte kom ut efter TV:n så sa hon, men vad konstigt ingen av dina ungar har bajsat, men det var nu inte riktigt sant för vad matte inte visste var att jag hade ätit upp all deras bajs denna kväll, något som jag inte har gjort på flera veckor. När klockan var så där vid niotiden så var det åter dax för mina småttingar att komma ut och leka av sig ordentligt innan kvällsmålet och då brukar matte även göra den sista städningen innan natten inne i hagen. Hon sa till mig att jag kunde gå in till de andra i vardagsrummet så fick ungarna stoja av sig själva. Sagt och gjort, jag gick in där och skulle precis lägga mig i soffan när jag kände att jag inte mådde så bra, så jag sprang ner på golvet och började kräkas en massa löst bajs, fy vad jag kände mig äcklig och inte bara jag, för både matte och husse blev, ja inte arga på mig direkt, men de undrade väl varför jag just skulle använda den ljusgrå ryamattan till min kräkplats, nu blev det inte heller bara en gång utan jag flyttade mig så där den 50 cm och fortsatte att kräkas innan husse fick bort mig.. Matte fortsatte att var med valparna och städa hagen medan husse fick ta tag i spyor och mattvätt, men att få bort en massa diarrekräkningar var inte lätt, men den skurades så gott det gick och så la husse tidningar både under och över den tvättade delen. 

Så i morse när matte kom upp och hade givit mina ungar sitt morgonmål så gick hon in för att kolla mattan, det var fortfarande två jättestora halvbruna fläckar på den, så matte rullade ihop mattan och sa "den kastar jag".  Nu får vi väl se hur det blir med detta, för husse tyckte inte alls att den skulle kastas.... ja ja, vi får väl se vem som får rätt, sa matte och satte upp en surig min.

Idag får vi besök Carola och Tommy och deras lilla busunge, får se om jag kommer att acceptera honom eller inte.

Bilder har det inte blivit så¨mycket de senaste dagarna för matte har mest suttit vid symaskinen och då glömmer hon allt annat.

Ha en bra dag i kylan

Nellie

Presentation


Här kommer ni att få följa vår resa från parning tills alla valpar har hittat sina egna hem.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8 9 10
11
12 13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards