Alla inlägg den 15 januari 2013

Av Ia Hornesjö - 15 januari 2013 20:02

I natt var mina ungar lika duktiga som natten innan och de vaknade inte förrän matte gick ner till dem i köket. Men matte själv hade haft jättesvårt att sova på natten och tyckte att det var bättre att gå upp och sätta sig med symaskinen när hon ändå var vaken.

Matte tog ut mina ungar på köksgolvet och så fick de mat medan hon städade bort nattens bajshögar från hagen. Sen gick hon direkt upp igen och satte sig vid symaskinen för att sy några utställningstäcken, ja inte till mig eller någon utav mina kompisar utan till tre andra cocker.

Husse gick ut och skottade och vi alla vuxna hundar var ute och lekte så snön yrde om oss, småttingarna hade nog försvunnit om de hade fått gått ut så de fick nöja sig med att vara i trimrummet med dörren öppen så att de kunde gå ut om de ville, men det var tydligen goare att vara innanför tröskeln för de gick fram till denna och vände flera gånger. Matte hon bara sydde och sydde idag så några bilder på mina ungar  har hon inte hunnit med, men hon  har varit med dem flera gånger och skrattat åt alla deras tokigheter, idag har de varit busigare än någonsin och Vicki lyckade tas sig över kanten från hagen och ut på golvet. Ja nu börjar de inse att det finns det som är roligare utanför hagen.

När matte satt och sydde så satt husse vid datorn och gissa vad han hade i knät, jo lilla Ville, det var ju han som kom först och husse gav honom namnet Valentin, men säger matte, kom inte på iden att han ska stanna, tre killar räcker mer än väl här hemma.  Nej då säger husse.  Men så fort just lilla Ville springer fram till kanten så tar husse upp honom och säger att han är så fin, jo han är fin men det är de allihop, säger matte och ruskar på huvudet-

Ja nu tror jag inte att jag har något mer att berätta, men imorgon tror jag att matte kommer att fotografera lite, det har hon i alla fall lovat.

Nellie


Presentation


Här kommer ni att få följa vår resa från parning tills alla valpar har hittat sina egna hem.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8 9 10
11
12 13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards