Direktlänk till inlägg 7 mars 2013

Nästan vår

Av Ia Hornesjö - 7 mars 2013 11:43

Nu har jag inte varit här och skrivit på över en veckan, men vi har inte legat på latsidan för det. Matte och husse har haft med sig mina ungar på alla möjliga aktivter.. den största för dem var nog när de fick vara med på valpleken nere på år klubb, man leker massor men man har även lite kontaktöningar och inkallning ocmedh gissa om matte och husse var nöjda Ville och Viktor, de var precis lika lyhörda som vanligt fast det fanns så mycket annat skoj.

Idag är det nästan vår och då tar matte alltid fram stolen och sätter sig på år baksida, hon tycker att det är så skönt att kunna bara sitta där och titta på oss hundar när i leker.. Det finns massor med snö kvar på vår tomt, så mina ungar klättar som vanligt och har det kul.. Matte hade velat ta en gruppbild på alla oss nio idag, men det gick inte, för valparna hade alldeles för mycket spring i sina små ben. Så det fick bli lite andra bilder som matte gjorde ett filmspel av.

Förresten så blir mina ungar 3 månader i morgon, det är fortfarande till salu och vad är bättre än att få en valp nu när våren är på väg och den är både fullaccinerad, införsäkrad i Agria och nästan rumsren.. Matte säger att hur roligt det än är med valpar så är i lite för många här hemma och de kommer att få det mycket bättre i en egen familj.

Nellie

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Hornesjö - 16 mars 2013 19:18

Ja denna dag har gått i ett som matte säger. Mina ungar vaknade vid halv sex i morse och ville ut, jag ville ju också ut men eftersom jag och alla min tjejkompisar löper så fick vi vänta tills killarna hade slússar in i ett rum innan vi fick gå ut. ...

Av Ia Hornesjö - 14 mars 2013 06:28

I morse vaknade de stora killarna där nere vid 5.30, klart att mina småttingar också vaknar då och de vet ju att de direkt ska få gå ut och kissa tillsammans med de stora pojkarna. Det är ju tur som matte säger att vi bor som vi gör när det finns b...

Av Ia Hornesjö - 13 mars 2013 07:02

I går fick vi besök av en tjej från Ingarö, hon hade sett mina ungar på mattes hemsida och hon tyckte att Viktor var så söt, ja han är verkligen god min lilla kille, en riktig pussig och gosig valp, som sällan bits utan bara slickar och pussar på den...

Av Ia Hornesjö - 27 februari 2013 19:15

I morse så var det husse som vaknade först, klockan var bara 5.45 och det var alldelses tyst i huset, även matt vaknade och tittade på husse och sa "låt nu hundarna få vakna innan du går ner", men icke sa nicke, hade husse vaknat så ville han ner i a...

Av Ia Hornesjö - 26 februari 2013 12:44

Idag tänkte jag att mina ungar ska få berätta lite om vad de har gjort, nu är ju det här deras blogg och inte min längre, jo klart att det är min och Rebus blogg, men den ska ju huvudsakligen handla om våra ungar. Idag vaknar vi kl 5.30, jättebajsn...

Presentation


Här kommer ni att få följa vår resa från parning tills alla valpar har hittat sina egna hem.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards