Alla inlägg den 25 januari 2013

Av Ia Hornesjö - 25 januari 2013 07:09

         Det är i alla fall något som jag längtar efter, kanske få gå ut i skogen och bara springa omkring och känna den goa härliga doften av kyla, det är sådant jag gillar, men vi får väl se vad matte har för tid idag.

Igår var det så kallt så mina ungar fick inte gå ut på hela dagen, men jag tror inte att de var så ledsna för det, de fick vara i köket och leka så mycket de ville och nog ville de det, lek och stoj, mat och sova, ja det är ungefär så en dag ser ut för mina ungar.

Gårdagsmorgonen började som vanligt med mat och städning för de små.    

Efter en hel del lek och stoj så tog tröttheten över och alla kröp ihop tillsammans i korgen för att sova sin förmiddagslur.

      Det tar lite tid innan alla har kopplat av, men sen sover de gott npgon timme innan buset sätter fart igen.

När de vaknade så fick alla mina ungar ett bad, detta var mycket för att Carola skulle komma hit och hjälpa matte med ståkort, men tyvärr så blev det inget besök, men mina ungar var i alla fall rena och luktade gott ett par timmar.

Matte hon satt mest vid symaskinen och husse framför TV:n för att kolla skidor. Annars var dagen bra och mina ungar var på köksgolvet hela dagen och behövde inte gå in i sin hage eftersom matte och hussa höll sig hemma.

    Vid 21-tiden såg det ut så här i vårt kök, halvtrasiga tidningar, leksaker och små valpar utspridda på hela golvet i sovande ställning....

Nu är det fredag och lika kallt även idag så det blir troligen ingen utgång idag heller för ungarna, nu är de även lite trötta igen efter morgonmål och lek.     Då kurar de ihop sig på den pälsbelagda kudden och försöker hitta sin stil innan de helt kan somna.       Det tar som sagt ett tag innan alla har hittat sin plats för att sova gott. Men nu äntligen så fick alla för sig att gå in i hagen och lägga sig i korgen.

Klockan har nu hunnit bli kvart i nio, matte och husse har ätit, vi alla har fått vår frukost, hunnit varit ute en sväng på tomten, naturligtvis vaknade ungarna och såg att vi alla åt och då ville de också ha lite att knappra på, men det blev en kort sväng vid matbaren och sen la de sig igen för att fortsätta sova och då kunde matte äntligen skriva klar min blogg.'

Ha en bra dag mina vänner

Nellie


Presentation


Här kommer ni att få följa vår resa från parning tills alla valpar har hittat sina egna hem.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8 9 10
11
12 13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards