Alla inlägg den 13 januari 2013

Av Ia Hornesjö - 13 januari 2013 18:42

Även denna morgon startade mina ungar tidigt, men jag låg i mattes och husses säng och stängde öronen. Matte som hade vaknat med huvudvärk och inte kunde somna om låg i alla fall kvar en halvtimme innan hon gick upp och gjorde i ordning mat åt mina småttingar, ingen av oss andra vaknade.

När morgon kom så satte sig matte vid symaskinen innan husse hade hunnit börja med frukost. Sen blev det mat för oss vuxna och matte fick städa valphagen.

       

om inte annat så var det i alla fall kul att få bita i kompisarna kläder


Matte fortsatte sedan att sy och när hon hade gjort täckena halvfärdiga så ville hon kolla vem som skulle ha vilken, så det blev att prova på mina ungar, men de var ju inte klar och de klev rätt snart rakt ur dem.

           

Visst ser de lyckliga ut hela familjen.


Matte fortsatte att sitta vid symaskinen tills Violas valpköpare kom.. det blev lite tokigt för matte hade bestämt att de skulle få äta när valpköparna hade anlänt, men när klockan var ett så var mina ungar jättehungriga och matte kände att hon inte kunde vänta med maten, så det blev att de åt, bajsade och somnade innan de kom och som alla vet så är ju valpar väldigt trötta, så det blev inget bus med dem idag, men egenligen så spelade det ju inte så stor roll, deras lilla Viola var ju redan bestämd så de fick pyssla om henne i alla fall.

       

Alla fick prova sina nya kläder, lite stora ännu, men om en vecka så sitter de perfekt och när de ska hem så har det blivit västar av dem.

'När de hade åkt så satte sig matte återigen vid symaskinen innan matte och husse for till Hallunda för att handla mat.

Sen blev det för matte att ställa sig vid spisen och laga mat, när allt var klart och även maten uppäten och jag fått slicka tallrikarna så ville matte se hur täckena som nu var färdig sydda skulle sitta på mina ungar.

Så har min dag sett ut, jag gillar i alla fall att det kommer folk och tittar på mina ungar, känner mig lite stolt när de tycker att de är fina. Nu säger matte att det ska bli kväll för henne, så vi får höras en anna dag.

Nellie

Presentation


Här kommer ni att få följa vår resa från parning tills alla valpar har hittat sina egna hem.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8 9 10
11
12 13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards