Alla inlägg den 2 januari 2013

Av Ia Hornesjö - 2 januari 2013 20:42

Idag har det inte blivit några bilder tagna, men valparna har mått toppen som vanligt och lekt mycket i sin nya koja, lite svårt var det att komma ur den, in gick bra, men de tyckte att det var väldigt högt när de skulle ut igen..Själv tyckte jag också att det var mysigt med kojan och har sovit där inne en hel del idag.

Matte i alla fall en liten film på dem som jag lägger ut till er valpköpare och naturligtvis till er andra också som läser denna blogg.


Av Ia Hornesjö - 2 januari 2013 07:30

I går kväll när vi skulle gå och lägga oss så blev det full fart på valparna när de kom upp till övervåningen.

De hade sovit gott i flera timmar där nere och nu ville de inte alls sova, bara busa och leka. Det tog nästan tre  timmar innan de blev helt lugna och somnade om någon timme för att sedan vara igång igen. Jag hade inte heller någon större lust att bry mig om dem utan la mig i soffan och höll för öronen, nu tyckte jag att matte och husse kunde få ta över.

Jag kan bara summera natten som väldigt jobbig, inte mycket vi andra har fått sova.

I morse kom i alla fall matte upp med en stor skål eukanoba till mina småttingar och de var jättehungriga, men de var jag också så matte fick säga till mig flera gånger att jag faktiskt fick vänta tills de var klara.

Okej, det vet jag ju att jag ska göra men efter en sån här jobbig natt med ungar som inte ville sova så trodde jag att matte skulle tänka mest på mig, men det gjorde hon inte. Matte tog i alla fall en liten filmsnutt på ungarna när de kom upp i lådan, hon tyckte att de var såg gulliga, men jag undar om hon har tyckt det i natt.

Men nu är det morgon igen och jag får väl hoppas att ungarna leker av sig en massa innan kvällen kommer.

Ha en bra dag

Nellie


Presentation


Här kommer ni att få följa vår resa från parning tills alla valpar har hittat sina egna hem.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8 9 10
11
12 13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards