Direktlänk till inlägg 12 januari 2013

Snö, vila, mat och bus

Av Ia Hornesjö - 12 januari 2013 15:09

 

Idag blir mina ungar fem veckor och då har ju matte fotograferat och vägt dem för att sätta in det på hemsidan. Nu väger Viktor över 2 kg, men som matte säger det känns inte alls så stor skillnad på mina ungar fast det skiljer nästan 2 hg mellan Viktor och Valle. Matte hade tänkt ta lite ståkort på dem idag, men det var lite si och så med det där att klara av att stå stilla, så matte väntar tills det kommer någon som kan hjälpa henne med att ställa ungarna, för hon vill fotografera själv.  Men då fick de istället smaka på något nytt, jo nämligen snö, matte klädde på mina ungar några gamla täcken som har har sytt till tidigare vinterkullar, hon säger att det inte har funnits någon tid ännu att sy till den här kullen, men hon lovar att det nog kommer inom nån vecka. Ungarna gillade snö, de travade på så fint precis om på vilket underlag som helst, var faktiskt lite nyfikna, men matte ville inte att de skulle bli kalla idag så hon lät dem bara vara ute så där en fem minuter, så passade hon på att fotografera dem en och en så att alla ska kunna se skillnad på demDet har varit mycket folk här veckan och igår var de som ska ha Vicki här och hälsade på och i morgon kommer hon som ska ha Viola, ska bli spännande.

Matte hon är ju som hon är men hon kunde inte hålla sig borta från kameran som hón hade lovat.  När mina ungar hade varit ute så gick de direkt in och la sig i min bädd och somnade, de sov rätt länge, men när matte började göra i ordning deras mat då kunde de inte låta bli att vakna upp, för hungriga var de.  Efter maten så blev det lite bus, men tänk att det just ska vara i min hundbädd som de ska busa, där vill ju jag ligga och kolla på dem. Men ni ska inte tro att jag lämnar dem när de busar och biter varandra, det är ju viktigt att jag ser att allt går bra och att ingen av mina valpar blir rädd eller nått. Men de är ju bebisar och leken varade i så där en 6 minuter och sedan så slockande de igen. En liten film blev det i alla fall med lekande bebisar.

Vi höres i morgon och då ska jag berätta om Viola.

Nellie




 
 
Rebus

Rebus

12 januari 2013 15:36

Vilka godingar du och jag har fått, Nellie! Matte & jag tycker det är så roligt att följa dem här. Matte hälsar att hon längtar efter att hon ska komma och titta på dem också, även om hon vill vänta lite till!

http://www.kennel-evermore.com

 
Ingen bild

Nellie

12 januari 2013 15:49

Hej Rebus, ja det är riktigt gulliga ungar vi har du och jag, de blir busigare och busigare för var dag som går, men samtidigt är de jättelugna och harmoniska. Din matte får komma precis när hon vill och jag håller med hennes att det är bra om hon väntar någon vecka för min matte säger att hon vill ha fina ståbilder på våra barn och det vet hon att din matte är bra på.
Puss på dig Rebus
Nellie

 
Ingen bild

Ulla

12 januari 2013 22:24

Hallå!
Dessa täcken är så söta! Känner igen några av färgerna .Har kvar mina som matte sytt till dina kompisar Freddan och Bobbo.
Hälsa alla.
Kram

 
Malin

Malin

13 januari 2013 08:49

Vad fina dom ser ut Inger!

http://www.cannolisblogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Hornesjö - 16 mars 2013 19:18

Ja denna dag har gått i ett som matte säger. Mina ungar vaknade vid halv sex i morse och ville ut, jag ville ju också ut men eftersom jag och alla min tjejkompisar löper så fick vi vänta tills killarna hade slússar in i ett rum innan vi fick gå ut. ...

Av Ia Hornesjö - 14 mars 2013 06:28

I morse vaknade de stora killarna där nere vid 5.30, klart att mina småttingar också vaknar då och de vet ju att de direkt ska få gå ut och kissa tillsammans med de stora pojkarna. Det är ju tur som matte säger att vi bor som vi gör när det finns b...

Av Ia Hornesjö - 13 mars 2013 07:02

I går fick vi besök av en tjej från Ingarö, hon hade sett mina ungar på mattes hemsida och hon tyckte att Viktor var så söt, ja han är verkligen god min lilla kille, en riktig pussig och gosig valp, som sällan bits utan bara slickar och pussar på den...

Av Ia Hornesjö - 7 mars 2013 11:43

Nu har jag inte varit här och skrivit på över en veckan, men vi har inte legat på latsidan för det. Matte och husse har haft med sig mina ungar på alla möjliga aktivter.. den största för dem var nog när de fick vara med på valpleken nere på år klubb,...

Av Ia Hornesjö - 27 februari 2013 19:15

I morse så var det husse som vaknade först, klockan var bara 5.45 och det var alldelses tyst i huset, även matt vaknade och tittade på husse och sa "låt nu hundarna få vakna innan du går ner", men icke sa nicke, hade husse vaknat så ville han ner i a...

Presentation


Här kommer ni att få följa vår resa från parning tills alla valpar har hittat sina egna hem.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8 9 10
11
12 13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards