Direktlänk till inlägg 19 december 2012

Dag 11

Av Ia Hornesjö - 19 december 2012 10:11

 

Igår vill matte att jag skulle ställa upp med mina småttingar på ett julkort, men mössan som matte satt på mig den bara ramlade av hela tiden eftersom jag måste tvätta mina ungar när matte har tagit i dem, så bilden fick bli utan mössa.

Nu går vi redan in på andra veckan, gisses vad dagarna går fort. Matte hon kan bara inte slita sig från valplådan, så det blir inte mycket gjort här hemma, säger hon. Det blir ju i alla fall en lugn jul för oss, matte säger att här får inga hundar stressas när det finns valpar i huset.

Nu sover jag hela nätterna, matte sover fortfarande i valprummet och jag tycker det är rätt tryggt att ha henne där, när jag tittar upp och ser att hon ligger där i sängen då kopplar jag av helt och hållet och somnar om med mina småttingar tätt intill mig.

 

Så här harmoniskt har vi hela tiden i lådan och så här ser matte mig nästan varje gång och vaknar till och tittar ner i lådan och då vet jag att hon är jättenöjd och kan sova vidare.

Det första matte gör när hon vaknar är att gå och sätta sig i valplådan och plocka upp en och en av valparna, hon tittar på dem noga och så får de en massa pussar och smekningar, jag brukar krypa ihop bredvid henne så att hon inte glömmer bort att även jag vill ha lite kärlek på morgonen.

Nu börjar man se att ögonen snart kommer att spricka upp sa matte till husse i morse, de har blivit mörkt i glipan och hela ansiktet på de små har fått en annan karaktär. Det börjar även bli lite mer rörelse i lådan, mina ungar är annars väldigt lugna och harmoniska och eftersom matte vet att alla äter och mår bra så behöver hon inte heller stresssa mig och då är ju även jag helt lugn i lådan.  Husse kommer in här flera gånger varje dag och säger, vad du är duktig Nellie och vilka fina valpar du har, precis som jag inte visste det redan.

 

Bland alla söta nosar så ville matte ha mig och hon säger "jag kan inte se mig mätt på dig" hon tycker att jag har ett sådant vackert huvud och en sådan mild blick som passar så bra till mig och mitt sätt att vara.

Matte hon fotograferar och fotograferar, men egentligen så er ju alla bilder lika ut nu, men hon kan bara inte låta bli. Jag hör henne säga, men titta så sött de ligger och sover och så tar hon bilder.  Matte säger att hon älskar att se de små valpnosarna och det finns hur mycket bilder som helst redan på bara nosar, undrar om matte är riktigt frisk, nosar ser väl alltid lika dana ut, tycker jag i alla fall. Nästa gång matte sätter in foton här så hoppas hon att det blir med öppna ögon på valparna, men var inte allt för säkra, för matte kanske inte kan hålla sig och då kommer det säkert foton i alla fall.

Matte har ju inte velat vara borta mer än högst en 20 minuter från oss, så när hon har behövt åka med och handla så har det bara blivit centrum, men så i förgår så var husse så trött på att plocka bajs efter mina kompisar, vi hade inte haft någon eukanoba hemma den sista veckan, jo till mig fanns det, för jag äter baby mat, men till mina kompisar fick det bli ett billigt foder som matte köpte på Lidl, foder och foder, man undrar hörde jag matte säga, vad kan detta innehålla, äter de 5 dl så kommer det ut ca 10 dl, nej nu blir det eukanoba och färskfoder igen och jag tror nog alla blev glada och nöjda.

Idag ska matte och husse ut och åka igen, så jag får vara hemma ensam med mina ungar, men det sköter jag bra.

Vi hörs

Nellie

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Hornesjö - 16 mars 2013 19:18

Ja denna dag har gått i ett som matte säger. Mina ungar vaknade vid halv sex i morse och ville ut, jag ville ju också ut men eftersom jag och alla min tjejkompisar löper så fick vi vänta tills killarna hade slússar in i ett rum innan vi fick gå ut. ...

Av Ia Hornesjö - 14 mars 2013 06:28

I morse vaknade de stora killarna där nere vid 5.30, klart att mina småttingar också vaknar då och de vet ju att de direkt ska få gå ut och kissa tillsammans med de stora pojkarna. Det är ju tur som matte säger att vi bor som vi gör när det finns b...

Av Ia Hornesjö - 13 mars 2013 07:02

I går fick vi besök av en tjej från Ingarö, hon hade sett mina ungar på mattes hemsida och hon tyckte att Viktor var så söt, ja han är verkligen god min lilla kille, en riktig pussig och gosig valp, som sällan bits utan bara slickar och pussar på den...

Av Ia Hornesjö - 7 mars 2013 11:43

Nu har jag inte varit här och skrivit på över en veckan, men vi har inte legat på latsidan för det. Matte och husse har haft med sig mina ungar på alla möjliga aktivter.. den största för dem var nog när de fick vara med på valpleken nere på år klubb,...

Av Ia Hornesjö - 27 februari 2013 19:15

I morse så var det husse som vaknade först, klockan var bara 5.45 och det var alldelses tyst i huset, även matt vaknade och tittade på husse och sa "låt nu hundarna få vakna innan du går ner", men icke sa nicke, hade husse vaknat så ville han ner i a...

Presentation


Här kommer ni att få följa vår resa från parning tills alla valpar har hittat sina egna hem.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards