Alla inlägg den 21 december 2012

Av Ia Hornesjö - 21 december 2012 10:04

Nej egentligen är hon inte så knasig, men den dag mina valpar öppnar ögonen så kommer de nog att tro att den där människan med den silverfärgade manicken i ansiktet är något helt annat än vår matte.  Nej, nu skojar jag lite, för visst så finns hon hos mina valpar även utan kameran, men det är inte ofta.

 

Matte skulle precis börja dammsuga i vårt rum, men när hon såg oss ligga och sova på detta vis så kunde hon inte hålla sig utan bytte snabbt dammsugaren mot sin kamera. Hörde henne viska lite till husse "titta vilken harmoni".

Matte lovade ju igår att det inte skulle bli några flera inlägg här innan mina bebbar har fått ögon, men inte kunde hålla det. Hon tittade på mig och sa som vanligt "vilken mamma du är" och det gillar jag ju att hon säger. Jag har fått en liten ful ovana och det är att jag är jättekissnödig vid 03.20 varje natt, matte hinner inte upp ur sängen för att släppa ut mig innan hon ser husse stå beredd i dörren, härligt säger jag, det är aldrig några sura miner fast jag väcker dem så tidigt.

                       

Nu tyckte matte att hon kunde lägga in lite mer kort på mina valpar (fast de inte har några öppna ögon) när hon ändå var i farten med min blogg. Men de korten lägger hon i som små bilder, så de får ni själva klicka på om ni vill se dem bättre.

Nej nu säger matte att hon inte har tid att sitta här och skriva, hon och husse ska iväg till en av döttrarna och lämna lite julklappar till barnbarnen.

Ha en bra dag.

Nellie


När matte går upp på morgonen så brukar hon ta en bild direkt på mig och valparna, sedan går hon in och lägger sig i sitt sovrum för att kolla på adventskalendern och då får jag ligga tätt intill henne och bli så där härligt ompysslad.





Presentation


Här kommer ni att få följa vår resa från parning tills alla valpar har hittat sina egna hem.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards