Alla inlägg den 27 december 2012

Av Ia Hornesjö - 27 december 2012 09:51

Idag ville matte att mina ungar skulle få smaka på något annat än mina tuttar, så hon tinade upp några av iskubberna till valparna, ja det är ju inte bara vatten i dem utan matte vill alltid vara beredd i fall det skulle födas någon valp som måste stödmatas och därför kokar hon alltid ett tillägg innan valparna kommer och fryser in kubar. Men denna gång har ingen av mina ungar behöft få något tillägg och nu tycker matte att de gott kan få äta upp dessa på fat.

 

   

Det var jättespännande att upptäcka den nya maten, men vad som kom i mun och vad som hamnade på handduken det är inte lätt att veta, men det slickades och smakades i alla fall av dem alla.

Matte sa att jag skulle gå ut medan hon gav valparna detta, jag ska väl erkänna att jag inte alls hade någon lust att lämna dem när jag inte ännu förstod vad matte skulle göra.

 

Skålen gick ju även bra att stå i för mina valpar när de försökte få tag i min mjölkbar som jag tror att mina ungar gillar mest i alla fall.

        

Men det tog inte alls så lång tid innan jag fick komma in igen och tvätta rent i lådan, tvätta och tvätta, det var ju rätt gott också att få slicka i sig den goda gräddmjölken .Det blev en hel del för mig att städa, det var ju inte bara mjölken som fanns när jag kom in utan både kiss och bajs.


Det var lite uppdatering från morgonen. Nu sover mina ungar gott ett par timmar och jag själv får göra precis vad jag vill.

Höres igen snart

Nellie






Presentation


Här kommer ni att få följa vår resa från parning tills alla valpar har hittat sina egna hem.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards