Alla inlägg den 6 december 2012

Av Ia Hornesjö - 6 december 2012 14:41

Idag började jag som vanligt min dag med att vara jättehungrig, matte hade tagit febern på mig i går kväll och då hade jag 37,8 så hon hade säkert hoppas att den skulle snabba sig neråt tills idag på morgonen och att jag inte skulle ha någon matlust, men tji fick hon, jag slängde i mig all mat och hade nog gärna ätit en till portion om jag hade fått.Sen var jag ute med alla mina kompisar på tomten, husse han skottade och skottade så att det blev en bana för oss att springa i, det var ju kul tyckte kompisarna, men jag tog det bara lugnt och gick runt och kollade lite, sen satt jag mig på trappan och ville gå in. Matte följde med mig in och när hon hade varit inne ett litet tag så tyckte hon att jag var lite flåsig så hon sa till mig att lägga mig på sidan så hon fick ta febern på mig. Jag tycker inte att det är så där jättekul när hon sticker in manicken i rumpan på mig, men jag ligger ändå stilla och vet att det går ju rätt fort. Febern hade sjunkit ett par tiondels grader, så den var nu nere i 37,2 . Matte sa till mig att jag kunde gå och lägga mig var jag ville, själv började hon göra iordning ordentligt i mitt valprum, satt en dator där, för som ha sa, ska jag kanske sitta uppe en hel natt och bara vänta på att du ska börja föda, ja då vill jag ha något att göra. Sen sa hon att hon skulle kolla om jag fortfarande var sugen på något att äta, hon gav mig en stor tjock morot att gnaga på och den tog jag direkt och gick in i mattes säng och la mig och åt upp den.Nu för en liten stund sedan så frågade matte om husse hade lust att väga mig, visst sa husse och så gick vi ut i hallen där matte hade ställt vågen, jisses anamma sa matte när hon såg att jag idag vägde nästan 17 kilo, matte sa att det kanske var kul att se om jag hade ökat något i omfång och visst hade jag det, nu var jag 70,5 cm helt plötsligt. Ja ja, nu är det bara att vänta sa matte och så gick hon och satt sig vid datorn.Nästa gång jag återkommer till er så hoppas jag kunna berätta att jag har fått mina valpar.Nellie

Presentation


Här kommer ni att få följa vår resa från parning tills alla valpar har hittat sina egna hem.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards