Direktlänk till inlägg 11 december 2012

Lite bilder

Av Ia Hornesjö - 11 december 2012 10:09

Igår var en jättebra dag, mina ungar åt och sov och jag gav dem mat och rengöring, precis som man ska. Matte säger att jag är jätteduktig. Hungrig var jag hela dagen och nu när jag har valpar som behöver en massa näring så får jag äta så mycket jag vill, det finns alltid en stor matskål fylld med eukanoba starter och en vattenskål fylld med friskt vatten vid min valplåda, så det är bara att gå upp och knapra när jag känner för det. Men igår tror jag nog att det blev lite väl mycket för när klockan var så där nio på kvällen då kände jag att min mage var i uppror, jag påkallade matte och husse som satt där nere och såg på TV, jag vet ju att de har monitorn står på bordet så de ser precis allt som händer i min låda, så matte gick upp och släppte ut mig. Jag bajsade massor, men kände att det inte riktigt var klart, men jag kunde ju inte vara från mina ungar heller, så jag gick upp och la mig i alla fall hos dem. Men redan efter en halvtimme så var jag tvungen att springa ut igen och så fortsatte det hela natten, matte och husse fick turas om att springa ner och öppna ytterdörren och släppa ut mig. Klart att det är jobbigt för matte och husse att inte få sova, men de är ju de som har bestämt att jag ska ha valpar, så då får de också ställa upp när det är lite jobbigt, tycker jag och det vet jag ju att de gör.

Mina ungar blir bara sötare och sötare, nu har den lilla rosa nosen ersatts av en svart nos, inte riktigt ännu kanske, men den blir mörkare och mörkare hela tiden och även ungarnas fläckar börjar framträda mer och mer. Så natte var tvungen att ta lite 3-dagars bilder på mina valpar som ni kan se här.

Valentin var den som föddes först. 

 

Viola kom som valp nummer tre 

 

Viktor kom som valp nummer fyra

 

Viktoria var sist och kom så fort att matte nästan inte hann med. 

   

Valter var den andra valpen som kom

I går fick jag också gå en liten promenad med matte, hon tyckte att det var viktigt att jag fick röra på mig lite mer än vad jag gör på tomten, först blev jag jätteglad när hon satt på mig kopplet och jag följde svansviftande med henne, ha ha, inte långt inte, när vi kom till baksidan på vårt hus så tvärvände jag och ville hem igen, matte sa att det var jag som fick bestämma och så gick vi tillbaka in på tomten igen och då var jag nöjd och belåten.  Nu säger matte att vi ska försöka oss på en liten promenad i dag också, ja ja, vi får väl se hur långt vi kommer.

Vi höres 

Nellie

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Hornesjö - 16 mars 2013 19:18

Ja denna dag har gått i ett som matte säger. Mina ungar vaknade vid halv sex i morse och ville ut, jag ville ju också ut men eftersom jag och alla min tjejkompisar löper så fick vi vänta tills killarna hade slússar in i ett rum innan vi fick gå ut. ...

Av Ia Hornesjö - 14 mars 2013 06:28

I morse vaknade de stora killarna där nere vid 5.30, klart att mina småttingar också vaknar då och de vet ju att de direkt ska få gå ut och kissa tillsammans med de stora pojkarna. Det är ju tur som matte säger att vi bor som vi gör när det finns b...

Av Ia Hornesjö - 13 mars 2013 07:02

I går fick vi besök av en tjej från Ingarö, hon hade sett mina ungar på mattes hemsida och hon tyckte att Viktor var så söt, ja han är verkligen god min lilla kille, en riktig pussig och gosig valp, som sällan bits utan bara slickar och pussar på den...

Av Ia Hornesjö - 7 mars 2013 11:43

Nu har jag inte varit här och skrivit på över en veckan, men vi har inte legat på latsidan för det. Matte och husse har haft med sig mina ungar på alla möjliga aktivter.. den största för dem var nog när de fick vara med på valpleken nere på år klubb,...

Av Ia Hornesjö - 27 februari 2013 19:15

I morse så var det husse som vaknade först, klockan var bara 5.45 och det var alldelses tyst i huset, även matt vaknade och tittade på husse och sa "låt nu hundarna få vakna innan du går ner", men icke sa nicke, hade husse vaknat så ville han ner i a...

Presentation


Här kommer ni att få följa vår resa från parning tills alla valpar har hittat sina egna hem.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards