Direktlänk till inlägg 10 december 2012

Dag två i lådan

Av Ia Hornesjö - 10 december 2012 09:47

 

Så här känner jag mig, trött och sliten, har svårt att hålla ögonen öppna, men jag är lycklig ändå.

Så har man varit mamma i två dagar, känns väl rätt bra, men det blir ju inte mycket sova av, mina ungar ska matas och tvättas hela tiden, men jag har hjälp av min matte som ser till att jag får sova och så ser hon till att mina ungar diar, så jag ska nog inte klaga.

   

Matte hon sitter och njuter vid just dessa stunder, när mina ungar diar så hårt att deras små munnar blir som sugproppar runt tutten.

Igår var jag bara ute två gånger, jag har inte någon jättelust att lämna mina små, men ibland måste man ju lätta på trycket och då får det gå fort, men matte säger att det är helt okej att jag bara går ut på tomten de här första dagarna.

 

När de är mätta och belåtna så sussar de gott mot min mage och jag får en liten stund att bara vila.

I morse åt jag en massa mat, hungrig är jag i alla fall och igår kväll hade matte och husse ätit kyckling i gorgonzolasås med ris och grönsaker, det blir ju alltid mat kvar när matte lagar middag och det brukar vi alla få att dela på till frukosten, men idag sa matte att det som var kvar var bara mitt, mums vad det var gott, det var massor med ris och jag satt i mig allt. Men  så hörde jag att matte och husse höll på att ge de andra frukost där nere och tro inte att jag tänkte låta dem äta torrfoder utan mig, så jag visade med ett skall att även jag ville vara med mina kompisar och äta.  I går berättade matte för mig att en av mina flickor kommer att flytta till Östersund, där kommer hon att få det jättebra med en stor familj, en av mina pojkar kommer att flytta till Gotland där har kommer att bo med sin matte och husse, han kommer också att få det jättebra, det vet matte.  Matte har också  pratat med flera som vill ha mina valpar men inget är riktigt bestämt ännu, men det är ju många många veckor kvar innan de får flytta i alla fall.

Just nu finns det inte så mycket mer att berätta, men jag återkommer säkert i morgon igen.

Ha det så gott

Nellie

 
 
Marie

Marie

10 december 2012 10:33

Puss! Vilka söta ungar ni har, du och Rebus!

http://www.kennel-evermore.com

 
Ingen bild

Nellie

10 december 2012 10:36

Ja du Rebus, detta gjorde vi bra
Nellie

 
Ingen bild

Pia Molin

10 december 2012 10:38

Åhhhh vilka underbara puppisar ❤ så fina, härligt att följa deras första tid :))

 
Ingen bild

Nellie

10 december 2012 11:11

Tack Pia, jag tycker också att mina puppisar är jättefina, du får väl komma över och se dem när de blir lite större.
Nellie

 
Ingen bild

Riitta

10 december 2012 13:55

Vilka guldklimpar du har Nellie! Lilla Viktoria ser ut att ha ett litet hjärta på ena sidan, sött :)

 
Ingen bild

Ia

10 december 2012 14:51

Nellie hade ett hjärta på ryggen när hon föddes, men idag ser det mer ut som ett ekblad, men det är fint det också
Ia

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Hornesjö - 16 mars 2013 19:18

Ja denna dag har gått i ett som matte säger. Mina ungar vaknade vid halv sex i morse och ville ut, jag ville ju också ut men eftersom jag och alla min tjejkompisar löper så fick vi vänta tills killarna hade slússar in i ett rum innan vi fick gå ut. ...

Av Ia Hornesjö - 14 mars 2013 06:28

I morse vaknade de stora killarna där nere vid 5.30, klart att mina småttingar också vaknar då och de vet ju att de direkt ska få gå ut och kissa tillsammans med de stora pojkarna. Det är ju tur som matte säger att vi bor som vi gör när det finns b...

Av Ia Hornesjö - 13 mars 2013 07:02

I går fick vi besök av en tjej från Ingarö, hon hade sett mina ungar på mattes hemsida och hon tyckte att Viktor var så söt, ja han är verkligen god min lilla kille, en riktig pussig och gosig valp, som sällan bits utan bara slickar och pussar på den...

Av Ia Hornesjö - 7 mars 2013 11:43

Nu har jag inte varit här och skrivit på över en veckan, men vi har inte legat på latsidan för det. Matte och husse har haft med sig mina ungar på alla möjliga aktivter.. den största för dem var nog när de fick vara med på valpleken nere på år klubb,...

Av Ia Hornesjö - 27 februari 2013 19:15

I morse så var det husse som vaknade först, klockan var bara 5.45 och det var alldelses tyst i huset, även matt vaknade och tittade på husse och sa "låt nu hundarna få vakna innan du går ner", men icke sa nicke, hade husse vaknat så ville han ner i a...

Presentation


Här kommer ni att få följa vår resa från parning tills alla valpar har hittat sina egna hem.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards