Direktlänk till inlägg 4 december 2012

Sovit gott

Av Ia Hornesjö - 4 december 2012 09:25

I natt har jag sovit gott, först när vi gick och la oss så gick jag in i valprummet och la mig på sidan om valplådan, det är svalt och skönt där på stengolvet tycker jag, men matte hon har lagt ut en massa filtar på golvet för att jag inte ska bli kall om magen, men de är lätta att ta bort.

Matte låg i sängen och tittade på TV, husse satt i datarummet och släktforskade, ja allt var lugnt och stilla och jag hade inte en tanke på att gå in till mattes säng, något som hon troligen tyckte var skönt. När klockan var vid tretiden i natt så smög jag mig in i alla fall till matte och talade om för henne att nu vill jag komma upp i sängen, matte hjälpte mig upp och jag somnade nästan direkt, ja man kan ju säga att vi alla har mått bra i natt.

Husse släppte ut oss på en kisstur vid sextiden och när vi kom in så snabbade jag mig på upp till matte, jag hade en sådan fart att jag bara hoppade rakt upp i hennes säng, smärt och smidig, eller hur. Ja, jag är inte alls så tjock som jag var förra gången och jag rör mig fortfarande snabbt när vi är ute. Matte pratade med Nettan på Idunvallens i går, jag och deras hund Saga ska ju ha valpar ungefär samtidigt, ´Saga parades två dagar senare än jag, så hon borde ju få sina valpar efter mig, men matte hon undrar om det blir så, Saga är jättetjock, nästan 15 cm tjockare än jag runt midjan, stackars henne, säger jag.

Idag är det ju dag 59 för mig och det är då matte brukar börja tempa oss., hon har ju redan gjort det med mig eftersom hon var rädd att jag skulle få för tidigt även denna gång. Men i morse så hade jag 37,8 i feber, lite minskning, men det betyder inget. Jag är ju alltid så hungrig när matte och husse äter och jag får ju då lite extra i form av en smörgås mm, idag hade jag lite hyss för mig tyckte matte, för när jag fick min macka som jag normalt sätter i mig direkt, så tog jag den med in i vardagsrummet och tänkte gömma den under en kudde, men husse kom på mig och undrade vad jag höll på med, ja du husse, det kan jag inte riktigt förklara, men när jag inte fick gömma den så gick den ner i min mage istället. När vi fick får frukost så tyckte jag inte alls om att matte inte hade lagt något smaskens bland torrfodret, så jag tyckte att det där kunde hon få behålla för sig själv. Jag vet ju att om ett par timmar så kommer matte att fråga mig om jag är hungrig och så kommer hon att ge mig något som jag gillar, lite köttbullar och julskinka, det är smaskens det.

Nej nu säger matte att hon inte har tid att sitta här och skriva åt mig, så det får  väl bli bra för denna gång och så hörs vi om ett par dagar.

Nellie

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Hornesjö - 16 mars 2013 19:18

Ja denna dag har gått i ett som matte säger. Mina ungar vaknade vid halv sex i morse och ville ut, jag ville ju också ut men eftersom jag och alla min tjejkompisar löper så fick vi vänta tills killarna hade slússar in i ett rum innan vi fick gå ut. ...

Av Ia Hornesjö - 14 mars 2013 06:28

I morse vaknade de stora killarna där nere vid 5.30, klart att mina småttingar också vaknar då och de vet ju att de direkt ska få gå ut och kissa tillsammans med de stora pojkarna. Det är ju tur som matte säger att vi bor som vi gör när det finns b...

Av Ia Hornesjö - 13 mars 2013 07:02

I går fick vi besök av en tjej från Ingarö, hon hade sett mina ungar på mattes hemsida och hon tyckte att Viktor var så söt, ja han är verkligen god min lilla kille, en riktig pussig och gosig valp, som sällan bits utan bara slickar och pussar på den...

Av Ia Hornesjö - 7 mars 2013 11:43

Nu har jag inte varit här och skrivit på över en veckan, men vi har inte legat på latsidan för det. Matte och husse har haft med sig mina ungar på alla möjliga aktivter.. den största för dem var nog när de fick vara med på valpleken nere på år klubb,...

Av Ia Hornesjö - 27 februari 2013 19:15

I morse så var det husse som vaknade först, klockan var bara 5.45 och det var alldelses tyst i huset, även matt vaknade och tittade på husse och sa "låt nu hundarna få vakna innan du går ner", men icke sa nicke, hade husse vaknat så ville han ner i a...

Presentation


Här kommer ni att få följa vår resa från parning tills alla valpar har hittat sina egna hem.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards