Direktlänk till inlägg 2 december 2012

Vad händer i min mage

Av Ia Hornesjö - 2 december 2012 09:15

Idag är det 8 veckor sedan jag träffade min snygga kille Rebus, jag gillade honom skarpt och kände direkt att honom vill jag ha, jag är ju annars rätt kräsen när det gäller killar.

Det är en härlig tid att få vara dräktig, för att gissa om matte och husse skämmer bort mig och det gillar jag. Det bästa är ju också att mina kompisar fattar att jag är med valpar och de tycker att det är helt okej att jag får vara i första rummet och ha matte och husse för mig själv lite då och då. I går tyckte matte att jag var lite orolig så hon blev lite rädd eftersom jag fick mina valpar tidigt förra gången så hon sa åt mig att lägga mig ner på soffan och så tog hon fram den där lilla vita manicken, den kallas visst för termometer, jag kom ihåg att matte tog tempen på mig förra gången och visste ju att det är inget att vara rädd för, så jag la mig snällt på sidan och lät matte tempa mig, såg att hon såg rätt nöjd ut när hon sa till husse "ingen fara ännu, hon har 38 grader". Men när matte och husse skulle gå och lägga sig så blev jag lite orolig, sprang fram och tillbaka mellan deras rum och mitt valprum, visste inte riktigt vad jag skulle göra, men jag hittade en tennisboll och den började jag leka med, tog den sedan med mig till valplådan. Matte bara skakade på huvudet och sa att jag var rätt knasig. Jag fick stränga order om att inte komma upp i mattes säng denna natt, det kunde jag ju inte lova och inte heller hålla, för när de precis hade somnat så var jag så sugen på lite smekningar så jag bara måste upp i sängen. Matte hjälpte mig upp och så la jag mig så där riktigt nära henne så att hon kunde ligga och smeka mig på magen, åh vad jag mår gott när jag får ligga så här, men det spökar en del inne i min mage och jag far upp lite då och då och biter mig själv försiktigt vid svansroten och så slickar och slickar jag mig jätte mycket så att jag blir alldeles blöt. Matte tar detta lugnt men husse han blir så stressad av att jag slickar mig så mycket och säger hela tiden "kolla så att hon inte har något där", ja det är lite kul att höra matte och husse resononera om hur jag mår.

Jag somnade i alla fall och vid sextiden släppte husse ut oss för att kissa, men denna morgon följde han med ut och det var nog för att matte sa i går, nu får du inte bara släppa ut henne på natten, från och med nu måste vi ju hålla koll på varför hon vill ut. Tror nog att husse inte heller vågar släppa ut mig, han har ju i minnet från förra gången då han rastade mig och jag födde en liten tjej i snöhögen, detta vill han inte vara med om igen.

Idag var jag så där jättehungrig så jag bara skrek när matte och husse skulle sätta sig för att äta sin frukost, så jag fick följa med dem in och få ett par smörgåsar och lite filmjölk och det gillade jag.

Nu har solen börjat skina så snart tar nog matte på sig kläderna och går en runda med oss.

Vi höres snart igen

Nellie

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Hornesjö - 16 mars 2013 19:18

Ja denna dag har gått i ett som matte säger. Mina ungar vaknade vid halv sex i morse och ville ut, jag ville ju också ut men eftersom jag och alla min tjejkompisar löper så fick vi vänta tills killarna hade slússar in i ett rum innan vi fick gå ut. ...

Av Ia Hornesjö - 14 mars 2013 06:28

I morse vaknade de stora killarna där nere vid 5.30, klart att mina småttingar också vaknar då och de vet ju att de direkt ska få gå ut och kissa tillsammans med de stora pojkarna. Det är ju tur som matte säger att vi bor som vi gör när det finns b...

Av Ia Hornesjö - 13 mars 2013 07:02

I går fick vi besök av en tjej från Ingarö, hon hade sett mina ungar på mattes hemsida och hon tyckte att Viktor var så söt, ja han är verkligen god min lilla kille, en riktig pussig och gosig valp, som sällan bits utan bara slickar och pussar på den...

Av Ia Hornesjö - 7 mars 2013 11:43

Nu har jag inte varit här och skrivit på över en veckan, men vi har inte legat på latsidan för det. Matte och husse har haft med sig mina ungar på alla möjliga aktivter.. den största för dem var nog när de fick vara med på valpleken nere på år klubb,...

Av Ia Hornesjö - 27 februari 2013 19:15

I morse så var det husse som vaknade först, klockan var bara 5.45 och det var alldelses tyst i huset, även matt vaknade och tittade på husse och sa "låt nu hundarna få vakna innan du går ner", men icke sa nicke, hade husse vaknat så ville han ner i a...

Presentation


Här kommer ni att få följa vår resa från parning tills alla valpar har hittat sina egna hem.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards