Direktlänk till inlägg 29 november 2012

Vikten

Av Ia Hornesjö - 29 november 2012 09:07

Oj oj oj, hörde jag matte säga när husse klev av vågen i morse. Nu händer det saker tydligen för matte trodde knappt sina ögon när hon såg att jag vägde 16,6 kilo och 60 cm runt buken. Men nu kanske hon kan förstå att det är tungt och jobbigt för mig. Men hungrig är jag jämt, men får inte mat så ofta som jag skulle vilja, matte säger att det är viktigt att jag får i mig mycket näring, men att jag inte får bli så tjock så att det blir jobbigt att föda fram mina valpar, men min mage skriker efter mat, jag vill ha, jag vill ha, men jag får väl lyda matte denna gång.

I går när matte höll på att stryka och sätta upp gardiner så la hon lite saker så golve i sovrummet, naturligvis så trodde jag att det var för min skull hon hade lagt detta där, så jag la mig och sova på sakerna, jag sov så djupt och det var så skönt.     Det var knappt att jag orkade kolla upp när matte kom in i rummet.

   

Men på natten ligger jag nu i soffan och sover och då är det oftast på rygg, jag vill ju helst ligga i mattes och husses säng, men jag märker att det är svårt att kómma upp i den så soffan är rätt bra i alla fall.

Jag sover ofta på magen nu och då gärna på köksgolvet som är kallt och skönt. Men det jag gillar mest är när matte sätter sig på golvet, då kryper jag upp i hennes knä, lägger mig på rygg och njuter av att matte smeker mig försiktigt över magen, matte och husse skrattar åt mig då, ni skulle höra mina läten oj vad jag njuter och det visar jag med att låta mig höras med stön och stånk. Idag är det kallare ute och det är alldeles vitt på marken, jättehärligt tycker jag, men att matte envisas med att sätta på mig ett täcke när jag ska vara ute, det tycker jag är lite löjligt, men hon säger att jag ska vara rädd om mig och inte bli kall om varken magen eller ryggen.

 

Ja ja, jag får väl lyda matte, jag är ju bara hund och hon människa och kanske vet bättre.

Vi höres om det händer något.

Nellie

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Hornesjö - 16 mars 2013 19:18

Ja denna dag har gått i ett som matte säger. Mina ungar vaknade vid halv sex i morse och ville ut, jag ville ju också ut men eftersom jag och alla min tjejkompisar löper så fick vi vänta tills killarna hade slússar in i ett rum innan vi fick gå ut. ...

Av Ia Hornesjö - 14 mars 2013 06:28

I morse vaknade de stora killarna där nere vid 5.30, klart att mina småttingar också vaknar då och de vet ju att de direkt ska få gå ut och kissa tillsammans med de stora pojkarna. Det är ju tur som matte säger att vi bor som vi gör när det finns b...

Av Ia Hornesjö - 13 mars 2013 07:02

I går fick vi besök av en tjej från Ingarö, hon hade sett mina ungar på mattes hemsida och hon tyckte att Viktor var så söt, ja han är verkligen god min lilla kille, en riktig pussig och gosig valp, som sällan bits utan bara slickar och pussar på den...

Av Ia Hornesjö - 7 mars 2013 11:43

Nu har jag inte varit här och skrivit på över en veckan, men vi har inte legat på latsidan för det. Matte och husse har haft med sig mina ungar på alla möjliga aktivter.. den största för dem var nog när de fick vara med på valpleken nere på år klubb,...

Av Ia Hornesjö - 27 februari 2013 19:15

I morse så var det husse som vaknade först, klockan var bara 5.45 och det var alldelses tyst i huset, även matt vaknade och tittade på husse och sa "låt nu hundarna få vakna innan du går ner", men icke sa nicke, hade husse vaknat så ville han ner i a...

Presentation


Här kommer ni att få följa vår resa från parning tills alla valpar har hittat sina egna hem.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards