Alla inlägg den 11 november 2012

Av Ia Hornesjö - 11 november 2012 10:05

Var tar tiden vägen, tänk att det är fem hela veckor sedan jag hade min dejt där i ridhuset, ja jag hade ju en dejt till på tisdagen, så man kan ju aldrig veta vilken av dagarna det var som jag blev dräktig. Tiden går fort när man har roligt, har jag hört de tvåbenta säga. Jag kan väl inte säga att jag har haft det så där jätteroligt, går mina promenader med matte och kompisarna, jag strosar runt som jag alltid har gjort, tycker just nu att mat inte är så där jättegott om inte matte lägger på något extra till mig, visst gör hon det, men hon tycker ändå att jag ska äta min vanliga mat också. Sover varje natt i mattes och husses säng, matte säger att det gör inte ett dugg för jag sover hårt och stör ingen under natten, även Qling brukar smyga upp i sängen men han ligger bara där en kortare stund sedan lägger han sig på golvet i stället där det är lite svalare.

 

Jag gillar att rulla runt och låta matte klappa mina nu rätt så stora och hårda tuttar, men jag har inte börjat bli tjock ännu fast jag har i alla fall ökat i vikt och även i bukomfånget som idag är 54 cm, i morse vägde jag 14,3 kg. Matte brukar alltid räkna hur många valpar det kan vara i magen efter hur mycket vi tikar ökar i vikt, så där en 400 gram per valp brukar matte säga att hon räknar efter, då har hon räknat med moderkaka och vatten också, men det stämmer ju inte alltid, en valp kan ju vara stor eller liten, det vet man ju inte innan de kommer ut..

 

Går in lite då och då och lägger mig i min kommande valplåda, idag är den bäddad med en massa filtar för alla som vill ligga i den, men snart så är det bara min. Matte säger att jag ser rätt stolt ut varje gång jag går ner i lådan och jag brukar då titta på matte med en speciell blick, ha ha om hon bara visste vad jag tänker, men detta håller jag helt för mig själv. 

I dag blir en sån där tråkig dag, matte och husse ska åka bort ett par timmar till mina lillmattar som fyller år idag och de blir ju att vi hundar får vara ensamma en del, men vi klarar oss, vi har ju varandra. På återseende om ca en vecka Nellie

Presentation


Här kommer ni att få följa vår resa från parning tills alla valpar har hittat sina egna hem.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards