Alla inlägg den 19 november 2012

Av Ia Hornesjö - 19 november 2012 07:12


Igår hade vi folk här, det var min lillhusse med hans familj som åt plankstek med oss. Vi fick inte vara med inne i matrummet och jag var rätt så ledsen, är ju van att när matte och husse äter så får jag det som blir kvar.

Men när alla var klara så såg jag att matte smög förbi ut i köket och hämtade en hundmatskål, förstod direkt vad detta betydde, för klart var att jag snart skulle få smaka på resterna. Ja nog fanns det en massa gott i min skål när jag fick komma in i matrummet, det var massor med kött, spritsad potatis, tomater och lite sås. Matte hade gjort lika stora plankstekar åt alla och klart att inte barnen kunde äta upp allt, men detta hade matte tagit med i beräkningen för att just lilla jag skulle få det som blev kvar.

I morse steg matte och husse upp extra tidigt eftersom de ska lämna in deras bil på service, det var ju tidigt och vi sov gott alla när de åt sin frukost, men eftersom husse nu varje morgon kokar en extra portion med gröt, ja bara för att jag ska få en, så tyckte matte att det var väl lika bra att vi fick vår mat tidigt. Först fick jag komma in till dem när de åt och äta min gröt, sedan när de var klara så portionerades matte ut mat till alla hundarna, Sally hon bryr sig inte om vad klockan är, mat är alltid gott tycker hon och slickade sin skål ordentligt, även jag fick min skål och jag åt en hel del fast jag redan hade ätit min gröt, men de andra hundarna var inte lika förtjusta i att få mat redan, så det gick långsamt och det var nog ingen som åt upp allt denna morgon.

Matte säger att jag har lagt ut en hel del sedan i fredags och det märks nu när jag ska upp för trappan, har börjat inta den lite gungande stilen, men fortfarande så går det rätt fort.

Nej nu börjar det ljusna lite ute och matte och husse ska snart iväg, så hon har inte tid att sitta här och skriva åt mig, men jag återkommer, det lovar jag.

Nellie

Presentation


Här kommer ni att få följa vår resa från parning tills alla valpar har hittat sina egna hem.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards