Direktlänk till inlägg 16 november 2012

Det trycker på

Av Ia Hornesjö - 16 november 2012 11:22


 

Idag är jag riktigt slö och ligger helst för mig själv och bara småleker med någon av mina leksaker.

I natt vaknade matte av att jag stod över henne och slickade allt vad jag kunde på hennes ansikte, matte tittade upp och sa "lägg dig ner och sov, klockan är bara två på natten", men jag fortsatte att slicka henne överallt där jag kom åt, så gnydde jag lite, matte tittade upp igen och frågade mig om jag behövde kissa och gissa om jag blev glad när hon äntligen förstod vad jag menade med mitt slickande. Husse vaknade också så han steg upp ur sängen och gick ner för att öppna dörren åt mig, att jag kissade såg husse, men sedan försvann jag iväg så att han inte såg mig och vad jag gjorde då, det  har han ingen aning om. Sen gick jag upp igen och la mig hos matte och fortsatte att sova.

I morse var jag som vanligt så himla hunrig, men matte sa att jag fick ingen  mat innan de själva hade ätit, så jag vankade runt och pratade hela  tiden för att de skulle förstå att nu måste de skynda sig på med min mat. När matte äntligen började ställa ner våra skålar på golvet så blev jag så upphetsad att jag kissade på mig, men matte  hon bara sa "lilla gumman börjar du redan känna av att det trycker på" och så gav hon oss alla vår mat innan hon torkade golvet.

Idag är det ungefär tre veckor kvar innan mina småttingar kommer ut, så matte tyckter att det är lite väl tidigt om jag nu ska behöva springa ut på nätterna och kissa, men som matte säger, "det är ju husse och jag som har bestämt att du ska få valpar och då får vi väl också ställa upp på allt vad det innebär fast man är rätt trött på natten".

Matte vägde och mätte mig i morse, jag hade gått upp 7 hg sedan i söndags så nu väger jag 15,0 kg och så  har jag ett bukomfång på 60 cm så jag har även där ökat hela 6 cm och matte som säger att jag fortfarande är smal och snygg.

So long mina bloggvänner vi höres snart igen.

Nellie



 
 
pernilla

pernilla

16 november 2012 12:28

vad söt :)

http://pernillabrink.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Ulla

16 november 2012 18:59

Hej Nellie!
Var rädd om dig nu.Du får väl hålla lite på dig nu så valparna inte kommer än.Fina bilder matte tagit på dig.Ha det bra.Hälsa alla därhemma.
Ulla & dina släktingar

 
Ingen bild

Nellie

18 november 2012 12:04

Tack Ulla, jag ska vara jätterädd om mig och den här gången ska jag behålla mina valpar inne i värmen tills hela tiden har gått. Det gick ju bra förra gången också fast de kom en hel vecka för tidigt, men jag blev ju lite paff när det bara ploppade ur en liten tjej. Fortfarande så springer jag upp för trappan hur lätt som helst, så jag är smärt och fin.
Nellie

 
Ingen bild

Maria Eng

18 november 2012 22:07

Det kommer att gå super med valparna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Hornesjö - 16 mars 2013 19:18

Ja denna dag har gått i ett som matte säger. Mina ungar vaknade vid halv sex i morse och ville ut, jag ville ju också ut men eftersom jag och alla min tjejkompisar löper så fick vi vänta tills killarna hade slússar in i ett rum innan vi fick gå ut. ...

Av Ia Hornesjö - 14 mars 2013 06:28

I morse vaknade de stora killarna där nere vid 5.30, klart att mina småttingar också vaknar då och de vet ju att de direkt ska få gå ut och kissa tillsammans med de stora pojkarna. Det är ju tur som matte säger att vi bor som vi gör när det finns b...

Av Ia Hornesjö - 13 mars 2013 07:02

I går fick vi besök av en tjej från Ingarö, hon hade sett mina ungar på mattes hemsida och hon tyckte att Viktor var så söt, ja han är verkligen god min lilla kille, en riktig pussig och gosig valp, som sällan bits utan bara slickar och pussar på den...

Av Ia Hornesjö - 7 mars 2013 11:43

Nu har jag inte varit här och skrivit på över en veckan, men vi har inte legat på latsidan för det. Matte och husse har haft med sig mina ungar på alla möjliga aktivter.. den största för dem var nog när de fick vara med på valpleken nere på år klubb,...

Av Ia Hornesjö - 27 februari 2013 19:15

I morse så var det husse som vaknade först, klockan var bara 5.45 och det var alldelses tyst i huset, även matt vaknade och tittade på husse och sa "låt nu hundarna få vakna innan du går ner", men icke sa nicke, hade husse vaknat så ville han ner i a...

Presentation


Här kommer ni att få följa vår resa från parning tills alla valpar har hittat sina egna hem.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards