Direktlänk till inlägg 3 november 2012

OSÄKER

Av Ia Hornesjö - 3 november 2012 09:25

Det är inte jag som är osäker, för jag vet ju precis vad som  rör sig inom mig, men matte hon bara springer runt och ska klämma och känna på mig och så suckar hon och säger "tuttarna är alldeles bleka, inte har du fyllt ut något under bröstkorgen, nej du gumman hur knasig du än är så undrar jag om det finns något i din mage",  stackars matte, vet ju hur gärna hon vill att jag ska vara dräktig och på måndag så får vi i alla fall veta hur det ligger till, för då ska jag till veterinären och så får de titta med ultraljud om det finns något..

 

Så här håller matte på hela tiden med mig, sitt, ligg, ligg på rygg, ligg på sidan och jag gör allt vad hon ber mig om, men så tänker jag "du matte som tycker att vi inte ska visa oss oborstade på foton, vad gör du nu", ja ja, det kanske inte gör så mycket om jag är lite oborstad ibland.

Men matte och husse får sig i alla fall många skratt av allt bus jag håller på med.. lilla jag som alltid har varit så ointresserad av att både bära och bita i saker har helt plötsligt fått för mig att göra detta och jag vaktar valprummet, så fort jag ser att någon av mina kompisar tänker gå in där, så springer jag snabbt förbi och lägger mig i lådan och så morrar jag lite försikt åt dem, bara så där för att berätta att det här är mitt.

Igår när matte och husse skulle gå och lägga sig så blev de inte så där jätteglada, för jag hade hämtat en tuschpenna som jag hittat på bordet i hallen där småtjejorna Julina och Lilian hade suttit och ritat,  jag hade bitit sönder och det var blått bläck som hade runnit ut,  matte sa då "tur att det inte var i vita soffan", men så skulle hon lyfta på överkastet och då hade jag som jag brukar krypit in under detta och bitit sönder en liten ask med små små silverstjärnor, så hela sängen var full med detta, innan matte hade hunnit få bort i alla fall en del av de glittrande stjärnorna så hann Qling att rulla sig i dem så hela han glittrade så vackert.

Men nu får helgen komma och gå och jag återkommer på måndag eftermiddag och berättar om vi är glada eller ledsna efter veterinärbesöket.

Nellie




 
 
Rebus

Rebus

3 november 2012 10:19

Ojoj, Nellie, vad du har mycket att pyssla med! Matte & jag håller tummar & tassar för ett positivt besked hos veterinären på måndag så att du får större anledning att ligga i valplådan!

http://www.kennel-evermore.com

 
Ingen bild

Ulla

4 november 2012 00:26

Nu håller vi tummar och tassar för att du har valpar i magen! Ha det gott.
Kram från Ulla & gänget

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Hornesjö - 16 mars 2013 19:18

Ja denna dag har gått i ett som matte säger. Mina ungar vaknade vid halv sex i morse och ville ut, jag ville ju också ut men eftersom jag och alla min tjejkompisar löper så fick vi vänta tills killarna hade slússar in i ett rum innan vi fick gå ut. ...

Av Ia Hornesjö - 14 mars 2013 06:28

I morse vaknade de stora killarna där nere vid 5.30, klart att mina småttingar också vaknar då och de vet ju att de direkt ska få gå ut och kissa tillsammans med de stora pojkarna. Det är ju tur som matte säger att vi bor som vi gör när det finns b...

Av Ia Hornesjö - 13 mars 2013 07:02

I går fick vi besök av en tjej från Ingarö, hon hade sett mina ungar på mattes hemsida och hon tyckte att Viktor var så söt, ja han är verkligen god min lilla kille, en riktig pussig och gosig valp, som sällan bits utan bara slickar och pussar på den...

Av Ia Hornesjö - 7 mars 2013 11:43

Nu har jag inte varit här och skrivit på över en veckan, men vi har inte legat på latsidan för det. Matte och husse har haft med sig mina ungar på alla möjliga aktivter.. den största för dem var nog när de fick vara med på valpleken nere på år klubb,...

Av Ia Hornesjö - 27 februari 2013 19:15

I morse så var det husse som vaknade först, klockan var bara 5.45 och det var alldelses tyst i huset, även matt vaknade och tittade på husse och sa "låt nu hundarna få vakna innan du går ner", men icke sa nicke, hade husse vaknat så ville han ner i a...

Presentation


Här kommer ni att få följa vår resa från parning tills alla valpar har hittat sina egna hem.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards