Direktlänk till inlägg 21 oktober 2012

2:a veckan

Av Ia Hornesjö - 21 oktober 2012 12:25


Idag är det precis 2 veckora sedan jag träffade Rebus för första gången.. Allt är som vanligt och jag mår toppen. Äter och sover som man ska.. I helgen har vi haft besök av Rubina, Julina och Lillian, alla dessa tjejer älskar att leka med oss, men jag tror att Julina gillar mig mest av alla hundar, hon håller alltid på att pussa och krama mig och jag njuter av detta.. I går var matte och husse för att hälsa på hos Carola och Tommy, matte var med där för sex veckor sedan och hjälpte till med en valpkull som föddes och dessa valpar har samma pappa som mina valpar som finns i min mage har. I den kullen föddes det en som ser ut som mina och Rebus valpar kommer att göra och matte tycker han är superfin.  

Nog syns det väl att matte tycker att den här valpen är fin.. men matte sa att alla var lika fina, men de är ju inte lika mig, så det är därför matte tyckte att vi bara skulle ha bilder på Remi på min sida.



  

Matte bara njuter när hon tittar på lilla Remi, säger hon

 

Riktigt busig var han den där lilla Remi sa matte, han bet henne i fingrarna  hela tiden och busade mycket med sin syskon

 

Remi blir leveransklar om ca 2 veckor, så vill ni ha denna söta kille så kontakta Carola, men så här söta kommer mina valpar också att bli så är ni intresserade av att tinga en orange valp till slutet av februari så hör av er till matte, men vänta gärna tills matte har skrivit här att det är säkert att jag har valpar i min mage.

När matte och husse kom hem efter att ha varit och lämnat barnen så hände det något med mig, när jag skulle hälsa på matte så började jag att skrika, ja jag verkligen strek av smärta, matte blev ju jätteorolig och försökte trösta mig men jag bara sprang runt runt och skrek, men till slut så tystnade jag och kunde koppla av i mattes famn. Hon fattade ju inte vad det var som hände och jag kan ju inte heller berätta detta för henne.  Men jag mådde i alla fall bra hela kvällen.. men matte säger att jag är lite konstig, efter att vi hade ätit idag så var vi ute allihop, nej inte Lycka för hon luktar tydligen så gott fortfarande så Opus är galen i henne, så vi tjejer är fortfarande delade från killarna ännu några dagar, ja inte för att de är intresserade av mig, men Lycka ska ju inte behöva vara ensam. Men just det, jag var konstig tyckte matte, när vi skulle gå in så vågade  inte jag, jag blev jättelåg och tyckte det var jätteläskigt där inne, det kanske spökar lite för mig säger matte, ja ja, jag vet ju vad det handlar om, men kan ju inte berätta. Jag är konstig tycker matte, för jag sover hellre än att jag tigger och det är inte likt mig.  Nej nu ska jag lägga mig ner och vila lite, så vi säger hej och så återkommer jag om en vecka.

Nellie


 
 
Ingen bild

Ulla

24 oktober 2012 12:01

Rebus är verkligen ett charmtroll! Bara så söt!

 
Ingen bild

Nellie

25 oktober 2012 08:52

Japp, han är en liten charmör som jag föll för.. det är ju inte alla jag gillar när jag löper, tycker oftast att killar då är pest, men Rebus uppvaktade jag till och med.
Nellie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Hornesjö - 16 mars 2013 19:18

Ja denna dag har gått i ett som matte säger. Mina ungar vaknade vid halv sex i morse och ville ut, jag ville ju också ut men eftersom jag och alla min tjejkompisar löper så fick vi vänta tills killarna hade slússar in i ett rum innan vi fick gå ut. ...

Av Ia Hornesjö - 14 mars 2013 06:28

I morse vaknade de stora killarna där nere vid 5.30, klart att mina småttingar också vaknar då och de vet ju att de direkt ska få gå ut och kissa tillsammans med de stora pojkarna. Det är ju tur som matte säger att vi bor som vi gör när det finns b...

Av Ia Hornesjö - 13 mars 2013 07:02

I går fick vi besök av en tjej från Ingarö, hon hade sett mina ungar på mattes hemsida och hon tyckte att Viktor var så söt, ja han är verkligen god min lilla kille, en riktig pussig och gosig valp, som sällan bits utan bara slickar och pussar på den...

Av Ia Hornesjö - 7 mars 2013 11:43

Nu har jag inte varit här och skrivit på över en veckan, men vi har inte legat på latsidan för det. Matte och husse har haft med sig mina ungar på alla möjliga aktivter.. den största för dem var nog när de fick vara med på valpleken nere på år klubb,...

Av Ia Hornesjö - 27 februari 2013 19:15

I morse så var det husse som vaknade först, klockan var bara 5.45 och det var alldelses tyst i huset, även matt vaknade och tittade på husse och sa "låt nu hundarna få vakna innan du går ner", men icke sa nicke, hade husse vaknat så ville han ner i a...

Presentation


Här kommer ni att få följa vår resa från parning tills alla valpar har hittat sina egna hem.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<<
Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards