Alla inlägg den 27 oktober 2012

Av Ia Hornesjö - 27 oktober 2012 08:51

Tänk att det redan har gått 20 dagar sedan Nellie parades, hörde jag matte säga till husse. Hm, nu börjas det igen, matte ska kolla tuttar, väga mig och hålla på, men det är ju egentligen inte så dumt, jag gillar ju att bli ompysslad och nu kommer jag att vara i centrum, det vet jag.

Så i morse så ställde sig matte på vågen och sedan tog hon mig i famn och så vägde vi oss tillsammans, matte räknade snabbt ut att jag hade ökat i vikt, den visade i dag på 13,9 kg, så 6 hg hade jag ökat sedan jag blev parad.  Sedan la hon mig på rygg och kollade tuttarna, hon hummade och hummade, kanske är de lite rosa, sa hon, men hon var inte säker, så detta får jag nog stå ut med nu ett par dagar framåt, att matte ska kolla och kolla. När vi fick mat i morse så sa matte, idag ska du få lite extra, men jag tyckte att det var för mycket, inte kan hon bara så där tro att jag ska börja äta mer från den ena dagen till den andra, så jag lämnade ungefär så mycket som matte hade lagt upp som extra..

 

Jag sover i alla fall mycket mer nu och tyngre, vaknar inte av att matte kommer in i rummet och har man en sådan här varm och skön Sallykudde så sover man bra,  men det kanske beror på att elden har sprakat i spisen hela veckan och vi har det jättevarmt och skönt, för det är inte bara jag som sover djupt utan det gör vi alla fyrbentingar.

Idag är det en sådan där dag då alla grannarna är ute på gården för att städa, då brukar vi få var med och få en och annan klapp, det gillar vi.

Nej, nu säger matte att hon måste sluta att hjälpa mig med skrivandet för klockan har hunnit bli 09.00 och då börjar städningen.

Ha det bra tills nästa gång vi hörs

Nellie




Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Här kommer ni att få följa vår resa från parning tills alla valpar har hittat sina egna hem.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<<
Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards