Alla inlägg den 28 oktober 2012

Av Ia Hornesjö - 28 oktober 2012 07:32

God morgon denna kalla oktobermorgon. Vet att jag har lite bråttom att uppdatera, men matte var så glad i morse, ja nu ska ni veta att ibland undrar man ju hur människorna tänker.. Vi sover så gott när matte och husse äter, bryr oss inte ett dugg om något annat än denna varma sköna bädd och den sprakande kaminen i köket.

 

Men helt plötsligt när vi sov som godast så hände det något med mig,  jag satte mig upp i bädden tittade mig lite yrvaket omkring och så kände jag det där äckliga illamåendet, klev ur bädden och började småspringa mot dörren, husse var fort upp på benen för han förstod direkt att jag mådde illa och tyckte att det var bättre att släppa ut mig.....ja ja, illa mådde jag men det var inga riktiga kräkningar utan bara den där otäcka svidande gallan som kom upp. Stackars mig, tyckte jag, men vet ni vad matte gjorde, jo hon satt där med ett stort leende på läpparna och säger "vad roligt Nellie att du mår illa", är hon inte klok matte, hur sjutton kan hon sitta där och säga att hon är glad när jag mår dåligt.

Matte satte sig på golvet hos mig, kramade mig hårt och viskade i mitt öra "det kanske betyder att du är med små valpar", idag är det precis 3 veckor sedan du hade din dejt och allt stämmer precis".. Jag själv tittade stort på matte och tänker "jiipii nu kommer  jag att blir bortskämd.

Nellie

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Här kommer ni att få följa vår resa från parning tills alla valpar har hittat sina egna hem.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<<
Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards